Szenzoros integrációs terápia

2021.05.19

A mai világban nagyon sok inger éri a gyerekeket: zaj, mozgóképek, érintések, mozgásos szituációk és mindegyik helyzet különböző alkalmazkodást vár el a kicsiktől. A fejletlen idegrendszer ( például a koraszülöttségből, oxigénhiányos állapotokból kifolyólag ) azonban nehezen rendezi össze ezeket, helytelen válaszreakció alakulhat ki. Tanulási, magatartási és figyelemzavar alapja lehet mindez. A környezet visszajelzései pedig önbizalomhiányhoz, feszültséghez vezethetnek a gyermekben. A vesztibuláris rendszer is szoros kapcsolatban van a mozgás és idegrendszer fejlődésével, ezért a terápia fontos elemei a hinták, egyensúlyozást segítő eszközök. De eszköz lehet sok színes labda, kicsi csúszda vagy felfelé vezető kötélalagút, amit izgalmas megmászni!

A gyerekek keresik meg a számukra fontos, fejlesztő ingereket nyújtó eszközöket és játékos formában, a pozitív visszacsatolás miatt még hatásosabb jelleggel fejlődnek. Határaikat biztonságos, maguk által választott környezetben tapasztalják ki, ez növeli önbizalmukat, oldja a szorongást. A terapeuta megfigyeli, segíti a kicsik törekvéseit. Általában más mozgásfejlesztő tevékenységekkel párhuzamosan alkalmazzák, de ez mindig egyedi elbírálás alá esik. Felmérés előzi meg alkalmazásukat. Ha bármi észrevétele van gyermekével kapcsolatban, keresse fel a szakembereket, hiszen fontos, hogy a fejlesztés sikere érdekében az arra érzékeny időszakokban történhessen mindez, mert később sokkal nehezebb a korrigálás.  Én a bejegyzésemhez a Varázsceruza és a Fejlesztőház írásait böngésztem át, az ő szolgáltatásaikat például tudom ajánlani.